Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 133
School effectiveness and school improvement, 2004-09, Vol.15 (3/4), p.337-376
2004

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Effective school improvement in mathematics
Ist Teil von
  • School effectiveness and school improvement, 2004-09, Vol.15 (3/4), p.337-376
Ort / Verlag
Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2004
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article addresses the evaluation of the Mathematics Improvement Programme. The results show that the programme improved the learning results of pupils in grade 3 with half standard deviation and reduced the percentage of struggling pupils to less that 1%. Fifteen percent of the variance in pupil results is to be explained at the school level. About a quarter of this 15% can be explained by differences between the experimental and the comparison group. All of this condition variance is explained by the experimental variables. Five out of 10 implementation features contribute significantly to differences in pupil results. (DIPF/Orig.).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX