Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 43
Educational management & administration, 1999, Vol.27 (1), p.45-54
1999

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Democratic management and school effectiveness in two countries: A case of pupil participation?
Ist Teil von
  • Educational management & administration, 1999, Vol.27 (1), p.45-54
Ort / Verlag
London, Thousand Oaks and New Delhi: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
1999
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • While there are several existing studies of schools which have been deliberately set up to be democratic, there are few of schools which have set out to democratize their existing, primarily authoritarian structures. This article seeks to begin to fill this gap by discussing the reasons for democratization and the responses of participants in two schools that have attempted such democratic change - one in the United Kingdom and one in South Africa. In both studies, the role of pupil participation as one means of enhancing levels of school effectiveness is explored. (DIPF/orig.)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0263-211X
DOI: 10.1177/0263211X990271004
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_0263211X990271004

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX