Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 11
Economics of education review, 2003, Vol.22 (5), p.469-480
2003

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The complementarity of language and other human capital: immigrant earnings in Canada
Ist Teil von
  • Economics of education review, 2003, Vol.22 (5), p.469-480
Ort / Verlag
Elsevier India Pvt Ltd
Erscheinungsjahr
2003
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier ScienceDirect Journals Complete
Beschreibungen/Notizen
  • This paper analyzes the effects of language practice on earnings among adult male immigrants in Canada using the 1991 census. Earnings are shown to increase with schooling, pre-immigration experience and duration in Canada, as well as with proficiency in the official languages (English and French). Using selectivity correction techniques, it is shown that there is complementarity between language skills and both schooling and pre-immigration experience. That is, greater proficiency in the official languages enhances the effects on earnings of schooling and pre-immigration labor market experience. Language proficiency and post- migration experience appear to be substitutes, that is, those with greater proficiency have a smaller effect of time in Canada on earnings. (DIPF/Orig.)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0272-7757
eISSN: 1873-7382
DOI: 10.1016/S0272-7757(03)00037-2
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1016_S0272_7757_03_00037_2

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX