Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 13

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The House of Make-Believe : Children’s Play and the Developing Imagination
Ort / Verlag
Cambridge, MA : Harvard University Press
Erscheinungsjahr
[2022]
Link zum Volltext
Link zu anderen Inhalten
Beschreibungen/Notizen
  • In the most thorough attempt to cover all aspects of children's make-believe, Dorothy and Jerome Singer examine how imaginative play begins and develops, from the infant's first smiles to the toddler's engagement in social pretend play. They provide intriguing examples and research evidence on the young child's invocation of imaginary friends, the adolescent's daring, rule-governed games, and the adult's private imagery and inner thought. In chapters that will be important to parents and policymakers, the authors discuss television and the imagination, the healing function of play, and the effects of playfulness and creativity throughout the life span
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780674043688
DOI: 10.4159/9780674043688
Titel-ID: 99371168034506441