Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 670

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Integrating Socio-Legal Studies into the Law Curriculum [electronic resource]
Auflage
1st ed. 2012
Ort / Verlag
London : Palgrave Macmillan UK
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • Includes bibliographical references at the end of each chapters and index.
  • Themes, Challenges and Overcoming Barriers; C.Hunter -- PART I: DEVELOPING MODULES AND ASSESSMENT -- Socio-legal Studies Module: the Bristol Experience; M.McDermont, B.Morgan & D.Cowan -- Applied Research Methods and Law Reform: the Leeds Experience; P.Vincent-Jones& S.Blandy -- Innovations in Assessment: Family Law at Sheffield; P.Russell -- PART II: SOCIO-LEGAL STUDIES IN THE FOUNDATION SUBJECTS -- Property Law and Equity; R.Auchmuty -- Contract Law; L.Mulcahy & S.Wheeler -- Tort Law; K.Devine -- Public Law; S.Halliday -- Criminal Law; M.Weait -- EU Law; C.O'Brien.
  • An important collection examining how socio-legal studies and empirical legal research can be integrated into the law curriculum, looking at both core qualifying subjects and stand-alone socio-legal modules, and considering theoretical and methodological approaches combined with practical examples.
Sprache
Identifikatoren
ISBN: 1-137-01701-5, 1-137-01603-5
DOI: 10.1007/978-1-137-01603-4
Titel-ID: 9925025154806463
Format
1 online resource (223 pages).
Schlagworte
Law—Philosophy, Law, Theories of Law, Philosophy of Law, Legal History