Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 88

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Learning disabilities and brain function : a neuropsychological approach
Auflage
Second edition
Ort / Verlag
New York : Springer-Science+Business Media, LLC,
Erscheinungsjahr
1985
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • Bibliographic Level Mode of Issuance: Monograph
  • Includes bibliographical references and index.
  • 1 Neurology and Behavior: Some Professional Problems -- 2 Prevalence Estimates and Etiology of Learning Disabilities -- 3 The Nervous System and Learning -- 4 The Use of Neuropsychological Knowledge in Understanding Learning Disorders -- 5 Perceptual Disorders -- 6 Sensory and Motor Pathways and Learning -- 7 Hemisphere Specialization, Handedness, and Laterality -- 8 Language Development, Aphasia, and Dyslexia -- 9 The Neuropsychological Basis of Problems in Writing, Spelling, and Arithmetic -- 10 Remediation, Therapy, and the Learning-Disabled Child -- 11 Postscript -- Appendix: Neuropsychological Tests -- References -- Index of Names.
  • English
  • Description based on print version record.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1-4757-1864-0
DOI: 10.1007/978-1-4757-1864-5
OCLC-Nummer: 1066186063
Titel-ID: 9925024604806463
Format
1 online resource (XX, 492 p.)
Schlagworte
Learning, Neuropsychology, Learning disabilities