Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 151

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Dueling Productions of Westworld
Ist Teil von
  • Westworld and Philosophy, 2018, p.183-195
Ort / Verlag
Chichester, UK: John Wiley & Sons, Ltd
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library All Obooks
Beschreibungen/Notizen
  • In the layered and deeply modernist approach, this chapter explores the tension between Westworld as an entertainment commodity and Westworld as “high art” utilizing the kind of self‐reference that typifies aesthetic modernism. To do this, elements of the series are connected to classic works of aesthetic theory by Immanuel Kant, Clement Greenberg, Theodor Adorno, and Arthur Danto. Michael Crichton's original Westworld film of 1973 selected the Western as the prime focus of the amusement park, grounding the story in the very notion of kitsch consumerism and heteronomous commodification. Jonathan Nolan and Lisa Joy's reworking of The Original, the first episode of Westworld, presents further layers ‐ a developed production team, engineers, “narrative and design department”, and corporate executives. Thus the show explicitly draws on the kitsch elements of the Western to highlight entertainment art as commodity.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781119437888, 1119437881
DOI: 10.1002/9781119437932.ch17
Titel-ID: cdi_wiley_ebooks_10_1002_9781119437932_ch17_ch17

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX