Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Partizipationsmöglichkeiten durch externe Evaluation und Zielvereinbarungen im sächsischen Schulsystem
Ist Teil von
Bildung und Erziehung (Stuttgart, Germany), 2011-09, Vol.64 (3), p.295-312
Ort / Verlag
Böhlau Verlag GmbH & CIE
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
The following article focuses on actual governmental practices in the Saxon school system. By establishing instruments like external evaluation and management by objectives school authorities try to promote the development of school quality, efficiency and effectivity. A main topic in the article will be the possibility of participation of the schools' members seen as stake-holders in the context of external quality audits and management by objectives. The article elucidates the practices and key agents with the help of the official documents published by the Saxon school authorities to standardise the processes. It will be shown that there are different modes of participation and exclusion of participation in the various stages of the procedures. (DIPF/Orig.).