Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 38

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Facebook, Blogs und Wikis in der Schule: Ein Social-Media-Leitfaden
Auflage
2
Ort / Verlag
Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
UTB Scholars
Beschreibungen/Notizen
  • Adolescents today have come to regard social networks as a natural way to maintain their relationships with others, to procure information and to be entertained. This represents both a risk and an opportunity for the school system. How can schools learn to deal with this phenomenon positively and constructively? How can they avoid the pitfalls and still use social media in the classroom? This guideline analyses the various functions of social media and presents valuable tools for applying them in the classroom situation. It provides concrete suggestions for imparting proper competence in adolescents. It also contains information about how social media can best be used as part of the public relations of the respective school.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISBN: 3525701659, 3647997250, 9783647997254, 9783525701652
Titel-ID: cdi_utb_primary_9783647701653

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX