Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 131
The Australian journal of education, 2018-08, Vol.62 (2), p.217-233
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Early career teachers' self-efficacy : A longitudinal study from Australia
Ist Teil von
  • The Australian journal of education, 2018-08, Vol.62 (2), p.217-233
Ort / Verlag
London, England: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Although Bandura had proposed that self-efficacy once established is relatively stable, it remains a topic of debate, as empirical evidence has shown different patterns of changes in self-efficacy across different career stages. The current study presents longitudinal data from 74 beginning school teachers in Victoria, Australia to discern changes during their first five years. Their increase in self-efficacy is discussed with reference to existing (primarily cross-sectional) studies, and policy implications for supporting early career teachers. [Author abstract]

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX