Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 57
Reforming graduate medical education
JAMA : the journal of the American Medical Association, 2005-09, Vol.294 (9), p.1083
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Reforming graduate medical education
Ist Teil von
  • JAMA : the journal of the American Medical Association, 2005-09, Vol.294 (9), p.1083
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Beschreibungen/Notizen
  • Because of the traditional subordination of education to service, graduate medical education (GME) in the United States has never realized its full educational potential. This article suggests 4 strategies for reasserting the primacy of education in GME: limit the number of patients house officers manage at one time, relieve the resident staff of noneducational chores, improve educational content, and ease emotional stresses. Achieving these goals will require regulatory reform, adequate funding, and institutional competency in the use of educational resources. Modern medicine grows ever more complex. The need to address the deficiencies of GME is urgent.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX