Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 32
Urban studies (Edinburgh, Scotland), 2007-06, Vol.44 (7), p.1175-1189
2007

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Education, Class Fractions and the Local Rules of Spatial Relations
Ist Teil von
  • Urban studies (Edinburgh, Scotland), 2007-06, Vol.44 (7), p.1175-1189
Ort / Verlag
London, England: Routledge Journal, Taylor & Francis Ltd
Erscheinungsjahr
2007
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • This paper develops previous analyses of data from an ESRC-funded study of middleclass parents' choices of childcare in two London locations (Battersea and Stoke Newington). It tentatively explores differences between the educational choices made in the two localities and connections which occur between educational and spatial preferences and practices. These connections within the two class fraction samples are presented using Basil Bernstein's arguments concerning the relations between pedagogical practices and social class. The argument is that the class fractions identified here use space differently and concomitantly engage in different kinds of social relations.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX