Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Es ist ein Fehler in der Kommunikation mit einem externen System aufgetreten. Bitte versuchen Sie Ihre letzte Aktion erneut. Sollte der Fehler bestehen bleiben, setzen Sie sich bitte mit dem Informationszentrum der Bibliothek in Verbindung oder versuchen Sie es später erneut.
Using possible-selves theory to understand the identity development of new teachers
Ist Teil von
Teaching and teacher education, 2010-10, Vol.26 (7), p.1349-1361
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
Questions about identity and future success often occupy the thinking of individuals during life transitions. Possible-selves theory describes how future-oriented thought provides identity-relevant information and motivation to pursue self-relevant goals. Expected and feared possible selves of beginning teachers (
n
=
221) were analyzed revealing four main categories (i.e., interpersonal relationships, classroom management, instruction, and professionalism). Differences between student and beginning inservice teachers suggest a transitional trajectory that could have implications for understanding the “how” of teacher identity development. Possible-selves theory may help bring a degree of unity across divergent frameworks and help link identity to broader issues of teacher development.