Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 1560
Academic medicine, 2005-10, Vol.80 (10 Suppl), p.S97-S101
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Reliability and validity of scores from the index of learning styles
Ist Teil von
  • Academic medicine, 2005-10, Vol.80 (10 Suppl), p.S97-S101
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • No medical education studies have investigated the validity of scores from Felder's Index of Learning Styles (ILS). This study evaluated the reliability of ILS scores, and compared them with scores from Pelley's Learning Styles Type Indicator (LSTI). Internal medicine residents completed the ILS twice and the LSTI once. A total of 138 residents consented. Cronbach's alpha and test-retest correlation for ILS scores were 0.61 and 0.75 (active-reflective dimension), 0.78 and 0.81 (sensing-intuitive), 0.70 and 0.60 (visual-verbal), and 0.67 and 0.81 (sequential-global). The multitrait-multimethod matrix provided evidence of convergence and discrimination for scores from the active-reflective and sensing-intuitive dimensions of the ILS and LSTI. Cronbach's alpha for LSTI scores ranged from 0.19 to 0.69. These data support the reliability and validity of scores from the ILS active-reflective and sensing-intuitive dimensions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1040-2446
eISSN: 1938-808X
DOI: 10.1097/00001888-200510001-00026
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_68638112

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX