UNIVERSI
TÄ
TS-
BIBLIOTHEK
P
ADERBORN
Anmelden
Menü
Menü
Start
Hilfe
Blog
Weitere Dienste
Neuerwerbungslisten
Fachsystematik Bücher
Erwerbungsvorschlag
Bestellung aus dem Magazin
Fernleihe
Einstellungen
Sprache
Deutsch
Deutsch
Englisch
Farbschema
Hell
Dunkel
Automatisch
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist
gegebenenfalls
nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich.
mehr Informationen...
Universitätsbibliothek
Katalog
Suche
Details
Zur Ergebnisliste
Ergebnis 23 von 288
Datensatz exportieren als...
BibTeX
Development of a synergistic case-based microanatomy curriculum
Anatomical sciences education, 2008-05, Vol.1 (3), p.102-105
McBride, Jennifer M.
Prayson, Richard A.
2008
Details
Autor(en) / Beteiligte
McBride, Jennifer M.
Prayson, Richard A.
Titel
Development of a synergistic case-based microanatomy curriculum
Ist Teil von
Anatomical sciences education, 2008-05, Vol.1 (3), p.102-105
Ort / Verlag
Hoboken: Wiley Subscription Services, Inc., A Wiley Company
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
This paper discusses the development of an interactive approach to teaching and assessing a microanatomy curriculum in an innovative medical school program. As an alternative to lectures and labs, students are engaged in interactive seminars focused on discussion of clinical and research‐based cases matched with normal histology and pathology slides. A virtual microscopic system is used rather than the traditional glass slide and light microscope. Evaluation of student performance consists of self‐assessment board style questions, concept appraisal problems, and utilization of a portfolio system where the assessment pieces are continuously integrated as part of written formative and summative assessments. Anat Sci Ed 1:102–105, 2008. © 2008 American Association of Anatomists.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1935-9772
eISSN: 1935-9780
DOI: 10.1002/ase.21
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_66669115
Format
–
Schlagworte
active learning
,
Anatomy - education
,
assessment
,
Communication
,
Comprehension
,
Computer-Assisted Instruction
,
Curriculum
,
education
,
Education, Medical, Undergraduate - methods
,
Educational Measurement
,
histology
,
Humans
,
microanatomy
,
Microscopy
,
pathology
,
Problem-Based Learning
,
Program Development
,
Program Evaluation
,
Schools, Medical
,
seminar
,
User-Computer Interface
Weiterführende Literatur
Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von
bX