Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 88
Anesthesia and analgesia, 2023-02, Vol.136 (2), p.270-281
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Resident Physicians as Clinical Educators in Anesthesiology: A Narrative Review
Ist Teil von
  • Anesthesia and analgesia, 2023-02, Vol.136 (2), p.270-281
Ort / Verlag
United States
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
MEDLINE
Beschreibungen/Notizen
  • The importance of resident physicians as clinical educators is widely acknowledged in many clinical specialties and by national accreditation organizations for medical education. Within anesthesiology training programs, there is growing attention to the role of trainees as clinical educators. This narrative review describes the theoretical and demonstrated benefits of clinical teaching by residents in anesthesiology and other medical fields, summarizes current efforts to support and promote residents as educators, and suggests ways in which anesthesiology training programs can further assess and develop the role of residents as clinical educators.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0003-2999
eISSN: 1526-7598
DOI: 10.1213/ANE.0000000000006243
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2765779965

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX