Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 387
Acta psychologica, 2019-05, Vol.197, p.86-93
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The effects of reading rate, accuracy and prosody on second grade students
Ist Teil von
  • Acta psychologica, 2019-05, Vol.197, p.86-93
Ort / Verlag
Netherlands
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier ScienceDirect Journals Complete
Beschreibungen/Notizen
  • This study investigates the effects of reading rate, accuracy and prosody on second grade students' reading comprehension measured by oral retelling. The results of the research indicate that reading prosody has a significant positive correlation with oral retelling scores only, among other components of reading fluency. Additionally, second graders with low and high oral retelling scores differed significantly only in the prosodic measurement. In the light of these findings, it is suggested that more attention should be paid to prosody in order to improve students' reading comprehension skills in the classroom environment and reading programmes must take into account the suitable use of prosody (e.g. intonation, stress placement, perception of word boundaries, pausing and rhythm) for achieving efficient reading skills.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
eISSN: 1873-6297
DOI: 10.1016/j.actpsy.2019.05.005
Titel-ID: cdi_proquest_miscellaneous_2231850443
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX