Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
How to use storytelling in a strategic partnership between higher education and primary schools: writing for inclusion
Ist Teil von
  • Studi sulla Formazione, 2021-06, Vol.24 (1), p.185-189
Ort / Verlag
Florence: Firenze University Press
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The European Project "Writing for Inclusion" (WIN) endeavours to raise awareness, to change perceptions and to provide resources on how to implement inclusion through storytelling in the language classroom. This research article sets the principles and tools of the project, while taking into account the creative process of building a story. The Project's ultimate goal is to help build more inclusive education systems that cherish the values of diversity. Keywords. Storytelling - Strategic partnership - Primary school - In-service teachers - European Union - Inclusive education systems

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX