Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 1

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Kooperatives Miteinander statt Nebeneinander. Zur Beziehung zwischen der interkulturellen Fremdsprachendidaktik und den Kulturwissenschafte
Ist Teil von
  • Glottodidactica (Poznań), 2005-01, Vol.30, p.6
Ort / Verlag
Poznan: Adam Mickiewicz University Press, Poznan Poland
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • The goal of developing the learner's intercultural communicative competence can best be achieved by an intercultural approach of foreign language teaching encompassing both the acquisition of linguistic and cultural competence as well as combining cognitive, communicative and affective goals to learning languages. In the field of intercultural foreign language teaching research, however, the most recent findings in cultural studies can influence effective methods of developing intercultural communicative competence. The aim of the article is therefore to focus on the importance of different cultural disciplines, examing their connections with cognitive and affective goals of foreign language teaching. The conclusive part of the paper points at issues that can become the object of further glottodidactic research.
Sprache
Englisch; Französisch; Deutsch; Russisch
Identifikatoren
ISSN: 0072-4769
DOI: 10.14746/gl.2005.30.01
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2454640441

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX