Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 20

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Louise Rosenblatt Seeks QtAznBoi@aol.com for LTR: Using Chat Rooms in Interdisciplinary Middle School Classrooms
Ist Teil von
  • Journal of adolescent & adult literacy, 2002-05, Vol.45 (8), p.692-675
Ort / Verlag
Hoboken: International Reading Association
Erscheinungsjahr
2002
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Discusses online student-teacher interactions and notes how these encounters forced educators to think about the use of computer-mediated technologies. Reflects on both overly optimistic stances toward technology and stances that position the students as aliens and cyborgs. Examines the dynamic relationship that emerges as technologies, students, teachers and schools all are changed in these interactions. (SG)

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX