Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 2162
Journal of applied psychology, 1993-12, Vol.78 (6), p.988
1993

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Are rating dimensions in assessment centers transparent for
Ist Teil von
  • Journal of applied psychology, 1993-12, Vol.78 (6), p.988
Ort / Verlag
Washington: American Psychological Association
Erscheinungsjahr
1993
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • An investigation is presented of whether the extent to which participants recognize rating dimensions in assessment centers has an effect on performance. Results show that people who more accurately identify dimensions perform better. Convergent validity of dimension ratings is greater when participants accurately perceive that the same dimension is being evaluated in 2 exercises. Consideration is given to how the ability to adequately perceive rating dimensions (i.e., transparency) may influence criterion validity.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0021-9010
eISSN: 1939-1854
Titel-ID: cdi_proquest_journals_213944390

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX