Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 5542
Industrial marketing management, 1979, Vol.8 (1), p.12-23
1979

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The frequency of monetary compensation for salesmen
Ist Teil von
  • Industrial marketing management, 1979, Vol.8 (1), p.12-23
Ort / Verlag
New York: Elsevier Inc
Erscheinungsjahr
1979
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect (DFG Nationallizenzen)
Beschreibungen/Notizen
  • Sales managers have recognized that money is the primary means for motivating salespeople. Although much has been written about compensation plans, the focus of these efforts has been on objectives, type of plan, and size of reward. Little emphasis, however, has been directed to the frequency with which salespeople actually receive compensation. Research from nonmanagerial disciplines suggests the use of different schedules of compensation may positively affect sales-force motivation. The article outlines alternative compensation schedules and discusses the potential implications on sales-force productivity.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0019-8501
eISSN: 1873-2062
DOI: 10.1016/0019-8501(79)90013-0
Titel-ID: cdi_proquest_journals_204601626

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX