Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 142
Tertium comparationis (Print), 2017-07, Vol.23 (2), p.175-191
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Interkulturelle Sachlernprozesse in Grundschulaustauschen
Ist Teil von
  • Tertium comparationis (Print), 2017-07, Vol.23 (2), p.175-191
Ort / Verlag
Münster: Waxmann Verlag GmbH
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article presents results of a four-year binational comparative study 'Interkulturelles, informelles Lernen von Kindern - eine vergleichende Grundschulstudie in Frankreich und Deutschland (2013-2016)' of primary school children's learning processes associated with travel and cross-cultural encounter. Primary school exchange programs are focused and investigated in France and Germany founded by the French-German Youth Office. In the ethnographic study the research group of the universities Paris Est-Créteil and Leipzig evaluates video material of 20 primary school exchange programs in relation to the cross-sectional task of intercultural education, which may be addressed by German primary school lessons in social science. The study investigates also material of the preparation and follow-up-activities of the exchange journeys. (DIPF/Orig.).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX