Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 39
The Journal of Pan African studies, 2017-10, Vol.10 (9), p.1-14
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Ssenteza Kajubi Legacy: The Promotion of Teaching Kiswahili in Uganda
Ist Teil von
  • The Journal of Pan African studies, 2017-10, Vol.10 (9), p.1-14
Ort / Verlag
Los Angeles: Itibari Zulu
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Sociological Abstracts
Beschreibungen/Notizen
  • This paper contends that the Ssenteza Kajubi commission report of 1987 attempted to evenly consider the position of Kiswahili and its subsequent realization and promotion in schools amidst social, economic and political tensions of various dimensions in Uganda. Thus, it attempts to contextualize and present analytic perspectives on the outcomes of several reports to highlight insights on Kiswahili developments envisioned via the continuity of the legacy of the Ugandan university administrator, academic and community leader Ssenteza Kajubi (1926-2012) in the promotion of Kiswahili in Uganda.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0888-6601
eISSN: 1942-6569
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1958619350

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX