Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 34

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Including students’ diverse perspectives on classroom interactions into video-based professional development for teachers
Ist Teil von
  • Journal of mathematics teacher education, 2017-10, Vol.20 (5), p.497-513
Ort / Verlag
Dordrecht: Springer Netherlands
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Video is often used in professional development courses to sensitize mathematics teachers to students’ thinking and issues of classroom interaction. This article presents an approach that incorporates students’ perspectives on mathematics classroom interactions into video-based professional development in order to enhance teachers’ reflection on diverse awareness of students concerning demands within mathematics classroom interactions. This approach is theoretically justified by the empirical research on equal participation in classroom interaction and practically elaborated by video material from Grade 5 students. Empirical snapshots from design experiments with teachers demonstrate that teachers’ sensitivity can be enhanced (Orig.).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX