Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 2
Journal of management education, 2014-12, Vol.38 (6), p.843-874
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Using Video Effectively in Diverse Classes: What Students Want
Ist Teil von
  • Journal of management education, 2014-12, Vol.38 (6), p.843-874
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article presents the findings of an exploratory study into the perceptions of a culturally and linguistically diverse cohort of management students (n = 236) about the use of video as a teaching and learning tool. The results show that while students are generally favorable toward audiovisual materials, the choice of content, how the medium is used, and the types of supporting pedagogical activities all influence the students’ perceived learning and enjoyment. Notably, students from non-English-speaking backgrounds reported different benefits and challenges to their native English-speaking classmates. We use the findings to outline some practical guidelines for instructors about the most effective ways of using video as a pedagogical tool with diverse classes.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX