Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 2135

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Administrator as Superhero: A Commentary on Balkin and Mello’s “Facilitating and Creating Synergies Between Teaching and Research: The Role of the Academic Administrator”
Ist Teil von
  • Journal of management education, 2012-08, Vol.36 (4), p.503-509
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • As a way to achieve better alignment of the ongoing teaching–research activity gap in business schools, David Balkin and Jeff Mello suggest that schools need to hire academic administrators with significantly developed management skills. The author responds to this recommendation with two concerns. First, many of the causes of the research–teaching gap are deeply embedded in the structure of the academic reward system and beyond the control of the academic administrator. Second, if academic administrators are to achieve what they propose, we need far better selection and training of these administrators.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX