Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Be- und Entgrenzungen des Raums in Barbara Freys Akademietheater-Inszenierung von Shakespeares Sturm
Ist Teil von
Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik, 2020-01, Vol.45 (2), p.139-152
Ort / Verlag
Narr Francke Attempto Verlag GmbH Co. KG
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
Narr Francke Attempto Verlag Zeitschriften und Jahrbücher
Beschreibungen/Notizen
Focusing on the aspect of spatiality in drama and theatre, the article takes into view one particular German-language production of Shakespeare’s The Tempest staged in 2007 by the Swiss theatre director Barbara Frey for the workshop stage of Vienna’s Burgtheater. Intermedially drawing on Peter Greenaway’s movie adaptation Prospero’s Books, the theatre production takes the play’s marked dialectic between a well-nigh ‘classicist’ reduction of its real space and its concomitant expansion into an almost infinite amount of imaginary spaces on the dramatic level and congenially reproduces it on the theatrical level in using an extremely reduced stage (and cast) for an enormous extension of the play’s spatial possibilities, thus proving that, not only in terms of mimetic space but in terms of performance space, too, less is often more.