Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 53

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
COVID-19, Higher Education, and Social Inequality
Ist Teil von
  • The Pandemic Divide, 2022, p.256
Ort / Verlag
Duke University Press
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • More than four thousand institutions of higher education enroll nearly twenty million students in the United States across a mixture of public and private nonprofit colleges and universities and for-profit entities. Among those four thousand institutions are 101 Historically Black Colleges and Universities (HBCUS); 32 Tribal Colleges and Universities (TCUS); and 539 Hispanic-Serving Institutions (HSIS); community colleges, research universities, women’s colleges, cosmetology colleges; and Christian, Jewish, and Islamic universities. Higher education is at once sprawling and stretched thin. This chapter considers what impact social and economic changes stemming from the COVID-19 pandemic will have on existing racial and class inequalities
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781478015888, 1478015888
DOI: 10.2307/j.ctv2vr9d90.15
Titel-ID: cdi_jstor_books_10_2307_j_ctv2vr9d90_15
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX