Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 3941

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Dialogical Religious Education in the Life Trajectories of Political and Religious Stakeholders in Hamburg
Ist Teil von
  • Religion & education, 2017-01, Vol.44 (1), p.54-70
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • Nondenominational, interreligious-dialogical religious education (RE) in the city state of Hamburg is unique in Germany, where RE predominantly is given in separate confessional classes. What has led Hamburg to this unique way, and what in particular was the role of stakeholders from religious communities and politics? Focusing on the viewpoints of some stakeholders as reflected in their biographies would be valuable for answering this question. An investigation into the connection between biography and religious education can show possible changes and possibly hidden backgrounds that led to the change in Hamburg.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1550-7394
eISSN: 1949-8381
DOI: 10.1080/15507394.2016.1267543
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_15507394_2016_1267543
Format
Schlagworte
Biography, education, religion

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX