Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 203
Marketing education review, 2017-09, Vol.27 (3), p.172-186
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Improving AACSB Assurance of Learning with Importance-Performance and Learning Growth: A Case Study
Ist Teil von
  • Marketing education review, 2017-09, Vol.27 (3), p.172-186
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • Two fallacious assumptions can mislead assurance of learning (AoL) loop closing. Association to Advance Collegiate Schools of Business guidance states that learning goals should reflect the outcomes most valued by the program, but evidence shows that schools assign equal priorities to the skills selected. The second false assumption is that students' prior skill development begins at zero upon entry into programs and courses, leaving the true impact on outcomes open to speculation. Using course coverage in a Principles of Marketing course, we challenge these two assumptions by demonstrating the impact of adding outcome importance and prior learning on AoL.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1052-8008
eISSN: 2153-9987
DOI: 10.1080/10528008.2017.1323554
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_10528008_2017_1323554

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX