Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 131
2016 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2016, p.1-5
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Evidence-based re-design of an introductory course "programming in C"
Ist Teil von
  • 2016 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 2016, p.1-5
Ort / Verlag
IEEE
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
IEEE Xplore Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • This paper describes the step-wise re-design of a traditional introductory programming course into a blended learning course. By combining lectures with an online programming environment, short instructional videos, and Tutorial-worksheets, we intend to increase student learning and help students develop the ability to write software. To ensure a successful revision of the course, student learning is closely monitored. The course is changed in separate steps spread over several semesters. By administering a German translation of the SCS1 Assessment at each step, the effects of the changes to the course can be analyzed. The translation of the SCS1 and the data gathering process are described and preliminary data on student learning in the course are shown.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
DOI: 10.1109/FIE.2016.7757492
Titel-ID: cdi_ieee_primary_7757492

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX