Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 2227

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Chapter 4 - Open Data: Higher and Further Education Stepping up to the Challenge
Ist Teil von
  • Digital Futures, 2015, p.21-29
Ort / Verlag
Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
ScienceDirect eBooks
Beschreibungen/Notizen
  • It has been impossible to avoid open data in the last few years. This has been driven by support from governments the world over and innovative work in the UK from organisations like data.gov and the Open Data Institute. Despite some strong examples, higher and further education is not moving as quickly as the government. Although the UK government is making great strides, there is not yet compelling evidence on the impact of this effort. So higher and further education is left with the question: is this something we should seek to address urgently or is it more prudent to wait until undeniable evidence of impact is available before deciding to dedicate significant effort to exploiting open data?
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 0081003846, 9780081004005, 0081004001, 9780081003848
DOI: 10.1016/B978-0-08-100384-8.00004-2
Titel-ID: cdi_elsevier_sciencedirect_doi_10_1016_B978_0_08_100384_8_00004_2

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX