Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 3254

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The inherence bias in preschoolers' explanations for achievement differences: replication and extension
Ist Teil von
  • NPJ science of learning, 2024-02, Vol.9 (1), p.10-10
Ort / Verlag
England: Nature Publishing Group
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Two studies examined how preschoolers (N = 610; French) explain differences in achievement. Replicating and extending previous research, the results revealed that children invoke more inherent factors (e.g., intelligence) than extrinsic factors (e.g., access to educational resources) when explaining why some children do better in school than others. This inherence bias in explanation can contribute to inequalities in education (e.g., the early-emerging disparities based on social class) by portraying them as fair and legitimate even when they are not.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2056-7936
eISSN: 2056-7936
DOI: 10.1038/s41539-024-00218-w
Titel-ID: cdi_doaj_primary_oai_doaj_org_article_9b739114eef346d3b4d2770f239cad1f

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX