Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 46
Fremdsprachen lehren und lernen, 2010, Vol.39, p.26-39
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Literatur im Französischunterricht des 19. Jahrhunderts
Ist Teil von
  • Fremdsprachen lehren und lernen, 2010, Vol.39, p.26-39
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
Electronic Journals Library - Freely accessible e-journals
Beschreibungen/Notizen
  • In the course of the 19th century, French teaching was implemented in schools. Only those teachers who received a specific university education and passed the academic examinations were employed. Depending on the teachers' university education, the quality and function of teaching literature altered. The so-called "language masters" ("maîtres de langue") of preceding centuries made use of literature in order to teach languages. However, the philologists belonging to the new generation intended to achieve further aims by teaching literature. How those aims were developed is shown by giving examples of didactic theory, by the choice of authors as well as texts, and by methods of teaching literature. (Verlag).
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0932-6936
Titel-ID: cdi_dipf_primary_928265

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX