Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 22
Revue française de pédagogie, 2005, Vol.2 (153), p.13-24
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
La Reformpädagogik en théorie et dans la réalité éducative
Ist Teil von
  • Revue française de pédagogie, 2005, Vol.2 (153), p.13-24
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
EZB-FREE-00999 freely available EZB journals
Beschreibungen/Notizen
  • This article analyses the social, cultural and educational meanings of new German education known as Reformpädagogik, through open debates that have come with its development for a century. As a result, it puts into perspective the fundamental notions and concepts that have been set and spread by several concerned trends. The author questions mainly the links - viewed as positive by some and negative by others - that these notions have with the modernity of Western societies and consequently it gives a model of interpretation of Reformpädagogik integrating the different or opposed points of view while emphasizing the fact that the "need for reform" has multiple sources: "child-centered" learning approach, children's active teaching, role, quest for meaning even salvation in a disillusioned world, desire to find some lost wholeness (or some human community), etc. (DIPF/orig.).
Sprache
Französisch
Identifikatoren
ISSN: 0056-7807, 0556-7807
eISSN: 2105-2913
Titel-ID: cdi_dipf_primary_750905

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX