Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 30
Oxford review of education, 2001-03, Vol.27 (1), p.85-101
2001

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Curriculum development and HM inspection of schools: A Scottish case-study
Ist Teil von
  • Oxford review of education, 2001-03, Vol.27 (1), p.85-101
Ort / Verlag
Oxford: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2001
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • HM Inspectors of Schools in Scotland, alongside their inspection role, have a responsibility to give a lead in curriculum development, including the provision of professional advice to the Scottish Executive Education Department (SEED), (formerly the Scottish Office Education and Industry Department (SOEID)) and Scottish government ministers. This paper looks at the relationship between the two aspects as seen through the eyes of inspected schools, within the context of broader aspects of the duality of role with its potential both for harmony and conflict.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX