Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 169

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Critical educational psychology
Ort / Verlag
Oxford: Wiley Blackwell
Erscheinungsjahr
2017
Beschreibungen/Notizen
  • [This book is] a approach to educational psychology that uses critical perspectives to challenge current ways of thinking and improve practice. [...] This text uses a broad range of theoretical resources from outside mainstream psychology to examine issues at the forefront of educational psychology. The chapters discuss the role of education; the relationship between teaching and learning; the impact of gender, faith and ethics in educational settings; the construction of rich learning environments; and notions of normalcy, difference and disability. Contributors employ phenomenology; post-structuralism; psychoanalysis, discursive psychology, social constructionism, narrative psychology and disability studies theory, among other theoretical resources. (DIPF/Orig.).

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX