Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 2022-09, Vol.98 (3), p.269-287
Ort / Verlag
Paderborn: Brill | Schöningh
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
Abstract
Education and the Educationally Disadvantaged Strata
The German term ›Bildungsferne‹ - literally translated as ›distance from education‹ - is structured by a spatial metaphor: If there are persons ›far‹ or ›distant‹ from education, there must me persons ›close‹ or ›near‹ to education. The limits of the term become obvious after a quick inquiry. A purely formal and/or institutional understanding of education is suggested by the term. Looking at education from perspectives provided by language philosophy and anthropology, the use of the term within educational discourse is questioned.