Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 142

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Museums' Strategies for Opening up to Open Access. German Museums' Utilization Logics for Digital Content
Ist Teil von
  • Museum and society, 2019-07, Vol.17 (2), p.193-209
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • Museums are expected to safeguard society’s cultural heritage while also making it publicly available to all. Recently, the digital transformation increased political and societal claims on museums to make their digital content openly available. This paper explores museums’ reactions to this claim and looks at how museums currently utilize their digital content. By analysing qualitative interviews with German museum officials we have found museums to follow four different types of strategies which are ‘Societal engagement’, ‘Safeguarding of heritage related knowledge’, ‘Scientific infrastructure’ and ‘marketing ends’. These were embedded in museums’ organizational identity and the prioritising of some of their tasks.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1479-8360
eISSN: 1479-8360
DOI: 10.29311/mas.v17i2.2756
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_29311_mas_v17i2_2756
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX