Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 15
Journal of Hispanic higher education, 2021-10, Vol.20 (4), p.466-480
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
From Teen Parent to Student Parent: Latina Mothers’ Persistence in Higher Education
Ist Teil von
  • Journal of Hispanic higher education, 2021-10, Vol.20 (4), p.466-480
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Less than half of adolescent mothers graduate from high school and fewer obtain a post-secondary degree. The purpose of this study is to understand how Latina mothers who experienced childbirth during adolescence transition to parenthood and higher education. We conducted 13 in-depth interviews with Latina mothers enrolled in higher education. We found that Latina mothers’ persistence in higher education is influenced by psychosocial factors, initial commitments, academic and social experiences in college, and final commitments.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1538-1927
eISSN: 1552-5716
DOI: 10.1177/1538192720980308
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1177_1538192720980308

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX