Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 50
Zeitschrift für pädagogische Psychologie (Bern, Switzerland), 2022-08
2022

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Influence of Comprehensibility on Interest and Comprehension
Ist Teil von
  • Zeitschrift für pädagogische Psychologie (Bern, Switzerland), 2022-08
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Comprehensibility (readability) is understood as the ease with which a certain reader can conduct the processes needed to comprehend a certain text in a certain situation. Comprehensibility is a special form of fluency and has been shown to have a considerable influence on comprehension. Based on fluency theory and the four-phase model of interest development, hypotheses are derived regarding the positive influence of comprehensibility on comprehension, interestingness, and interest. A study with N = 302 university students and 15 texts showed substantial effects of comprehensibility on all dependent variables, regardless of which of three instruments was used to assess comprehensibility: one of two comprehensibility questionnaires or the LIX readability formula. The results highlight the importance of fluency for the design of learning materials.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1010-0652
eISSN: 1664-2910
DOI: 10.1024/1010-0652/a000349
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1024_1010_0652_a000349
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX