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Beton- und Stahlbetonbau, 2015-08, Vol.110 (S2), p.9-17
2015

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Betrieb des Hochstraßenabschnitts der M4 im Westen Londons
Ist Teil von
  • Beton- und Stahlbetonbau, 2015-08, Vol.110 (S2), p.9-17
Ort / Verlag
Berlin: WILEY-VCH Verlag
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library All Journals
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract Bei dem Hochstraßenabschnitt der M4 in West London handelt es sich um einen Betonbrückenbau von 1,9 Kilometer Länge, der eine Hauptverkehrsachse für die Zufahrt nach London darstellt. Um die Instandsetzung der Brückenquerträger dem Grad der Schädigung nach zu priorisieren, wurde ein Maßnahmenmodell ausgearbeitet, das die Bewertung der Tragsicherheit mit der prognostizierten Zustandsverschlechterung, der Modellierung der Korrosion und der Rissbildung verknüpft. Um die öffentliche Sicherheit bei einer fortdauernden Verkehrsbelastung sicherzustellen sowie den Verstärkungsbedarf zu ermitteln, wurden weitere Bewertungen durchgeführt; darunter eine dreidimensionale Fachwerkmodellanalyse, eine nichtlineare Finite‐Elemente‐Analyse und eine plastische Analyse. Management of the M4 Elevated Section Substructures The M4 Elevated Section in West London is a 1.9 km concrete viaduct structure providing a major arterial route into London. An intervention model bringing together structural assessment and forecast deterioration, corrosion modeling and cracking has been developed to prioritise structural rehabilitation of the substructure crosshead beams. To evaluate residual strength an initial assessment of crossheads was undertaken, which identified a deficiency in tensile capacity at the ends of the crosshead cantilevers compared to current demands. Further assessment has been undertaken, including three dimensional strut and tie, non‐linear finite element analysis and plastic analysis, to confirm public safety with continued trafficking of the structure, and to determine the need for strengthening. Additionally extensive monitoring of the crossheads has been implemented including mapping of all cracks, and remote crack monitoring to safeguard the substructures and allow early interventions. The long term maintenance strategy brings together strengthening and cathodic protection concrete preservation methods with removal and repair of concrete delamination. This paper discusses the development of the prioritisation process including deterioration modeling, together with the extended structural analysis to formulate a strengthening programme for these substructures.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0005-9900
eISSN: 1437-1006
DOI: 10.1002/best.201500500
Titel-ID: cdi_crossref_primary_10_1002_best_201500500

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