Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 103

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Reading fluency: Current insights from neurocognitive research and intervention studies
Auflage
1st ed. 2016.
Ort / Verlag
Cham: Springer
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The book presents a multidimensional perspective of recent research and reviews on fluency in reading. The first part presents recent brain-imaging findings from studies into the neurobiological basis of reading, as well as cognitive and language studies exploring the underlying factors of fluency in reading and its development. The second part comprises reviews of intervention studies that address reading ability, and in particular, fluency in reading. The book [includes] studies of readers of different orthographies and speakers of different languages. Both scientists exploring the different aspects of reading and language, and clinicians of reading intervention will find this book [...] useful in its clear and in-depth presentation of current reading research. (DIPF/Orig.).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 3319304763, 9783319304786, 9783319304762, 331930478X
ISSN: 2214-000X
eISSN: 2214-0018
DOI: 10.1007/978-3-319-30478-6
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9783319304786

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX