Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 44

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Language Practices of Indigenous Children and Youth: The Transition from Home to School
Auflage
1st ed. 2018 edition.
Ort / Verlag
London: Palgrave Macmillan UK
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This text explores the experiences of indigenous children and young adults around the world as they navigate the formal education system and wider society. Profiling a range of different communities and sociolinguistic contexts, this book examines the language ecologies of their local communities, schools and wider society and the approaches taken by these communities to maintain children's home languages. The authors examine such complex themes as curriculum, translanguaging, contact languages and language use as cultural practice. In doing so, this edited collection acts as a first step towards developing solutions which address the complexity of the issues facing these children and young people.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1137601191, 9781137601193
DOI: 10.1057/978-1-137-60120-9
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9781137601209

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX