Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Bilingual research journal, 2020-01, Vol.43 (3), p.304-322
2020
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Essential constructs in the preparation of inclusive bilingual education teachers: Mediation, agency, and collectivity
Ist Teil von
  • Bilingual research journal, 2020-01, Vol.43 (3), p.304-322
Ort / Verlag
Philadelphia: Routledge
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
Taylor & Francis 数据库
Beschreibungen/Notizen
  • This conceptual article is guided by the question, how can we build the knowledge base in teacher education to prepare teachers for such education classrooms? I argue that three constructs are essential to the preparation of teachers who work in these settings: mediation, agency, and collectivity. Implications for teacher preparation programs are discussed and praxis examples are provided.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1523-5882
eISSN: 1523-5890
DOI: 10.1080/15235882.2020.1802367
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_15235882_2020_1802367

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX