Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Inequality and doctoral education: Exploring the "rules" of doctoral study through Bourdieu's notion of field
Ist Teil von
  • Higher education, 2015-07, Vol.70 (1), p.73-88
Ort / Verlag
Dordrecht: Springer Science+Business Media B. V
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • While studies have examined a myriad of issues in doctoral study, much of this research has not employed the tools of major social and cultural thinkers to the dynamics of doctoral education. This paper explores the use of Bourdieu's notion of field to render visible the practices and contexts of doctoral education that produce inequalities across doctoral students. This qualitative study with 15 doctoral students in Engineering and in Philosophy demonstrated that these inequalities related to conflicted and codified rules of success within doctoral study, and students' struggle to understand these rules, and then act in ways that enable students' success in doctoral education. (HRK / Abstract übernomen)

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX