Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Children & society, 2011-07, Vol.25 (4), p.258-267
2011

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
'She's Weird!'- The Social Construction of Bullying in School: A Review of Qualitative Research
Ist Teil von
  • Children & society, 2011-07, Vol.25 (4), p.258-267
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2011
Link zum Volltext
Quelle
Worldwide Political Science Abstracts
Beschreibungen/Notizen
  • Qualitative research provides opportunities to study bullying and peer harassment as social processes, interactions and meaning‐making in the everyday context of particular settings. It offers the possibility of developing a deep understanding of the culture and group processes of bullying and the participants’ perspectives on peer harassment as well. It gives participants opportunities to discuss their own understanding and experiences of bullying in their own words. This article reviews qualitative studies on bullying or peer harassment in school (including some studies in which qualitative and quantitative methods — so‐called mixed methods — have been used).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0951-0605, 1099-0860
eISSN: 1099-0860
DOI: 10.1111/j.1099-0860.2011.00374.x
Titel-ID: cdi_swepub_primary_oai_DiVA_org_liu_69828

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX