Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Diversifying the Teaching Force in Transnational Contexts, p.59-72
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Self-Efficacy of Teachers with Migrant Background in Germany: Handling Linguistic and Cultural Diversity in School
Ist Teil von
  • Diversifying the Teaching Force in Transnational Contexts, p.59-72
Ort / Verlag
Rotterdam: SensePublishers
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • As a result of increasing internationalization, globalization, and migration, German society has become more diverse and heterogeneous. Linguistic, ethnic, cultural and religious diversity pose ongoing challenges and opportunities for the German education system. International comparative studies, such as the OECD Programme of International Student Assessment (PISA), show that the German education system struggles with diversity and inevitably causes the (re)production of educational and social inequalities.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
DOI: 10.1007/978-94-6300-663-7_5
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_978_94_6300_663_7_5

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX