Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
International Education Hubs, 2013, p.165-182
2013

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Emerging Hubs: South Korea, Sri Lanka, Mauritius, and Bahrain
Ist Teil von
  • International Education Hubs, 2013, p.165-182
Ort / Verlag
The Netherlands: Springer Netherlands
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • A crosscutting analysis of the six case studies and an examination of key issues and challenges related to education hub development are the focus of this chapter. The key themes for the comparative analysis include the planning approach (reactive, proactive, or strategic), the implementation model (fragmented, coordinated, strategic) to hub development, the driving rationales organized into major categories, the involvement of key policy sectors and influential actors, the perceived progress and accomplishments, as well as the impact on beneficiaries. The chapter closes with an analysis of the evolution and relationship among the three types of education hubs and questions whether there is a linear development from student to talent to knowledge type of hub.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9400770243, 9789400770249
DOI: 10.1007/978-94-007-7025-6_10
Titel-ID: cdi_springer_books_10_1007_978_94_007_7025_6_10

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX